fredag 9. mai 2008

Sol inne og sol ute.

Det har vært så fantastiske dager denne uken!
Tiltross for språk-tentamner(tysken var litt gøy faktisk :)) )
Så har det vært så mye sol!!!
Yey. Hvem kan ikke være i godt humør??? I går var det da Tysk tentamen. Den var veldig gøy med tekstforståelse, skrive tysk-dagbok og skrive en tekst om ungdommer i tyskland sine vaner med vintersport(som ikke var så gøy). Jeg skrev sånn over 350 ord på hver av skrive selv oppgavene, så håper Johan liker antallet av ord...
Men så var det bandøving da, The Willy Wonkas har ikke vært alle fem på bandøvinger siden DESEMBER nå! (ja det er litt ille), men jeg krysser fingrene for neste uke :)).
Men i går da, så kom ikke Lina, pga. eksamenfesten, hun hadde eksamen i biobas den dagen(hun studerer medisin). Så skulle Ingrid i et besøk, så hun kunne ikke. Så det ble bare meg, Juni og Maria. Så Maria måtte påminnes den ene sangen våres, men vi begynte å spille "This Friday", som jeg måtte synge på, siden jeg kan tekstene xP så fikk vi endelig opp i den takten jeg hadde lyst det skulle være i. 8))
Så ble det etterhvert en ueffektiv øving, vi hadde veldig lett for å begynne å prate :P haha. Så etter 20 minutter prating spør Maria om vi skal gå ned på Klippers, (tror det er den heter),det er et ritual til The Willy Wonkas-øvinger, vi går alltid på Klippers, enten for bare et glass vann eller kakao eller Cola eller kake eller shiabattaer :P, i går gikk vi for shiabatta og vann. Jeg hadde med kamera, så tok litt bilder. Så var jo det kjempe fullt utenfor, men vi fikk bord. Fikk skikkelig sommerfølelse. Så fortalte jeg at når jeg og Juni gikk til Verftet så jeg Bokmålmannen sykle :D haha. Det fikk vi skikkelig latterkrampe av, så syntes Maria og Juni at det hadde vært mye morsommere om han hadde hatt sykkelhjelm, det hadde det også, men da hadde jeg ikke kjent han igjen.
Så snakket vi Omar. Hoho. Vi har funnet ut hvem som er en mini-Omar(tilslutten av øvingen fant Maria ut at jeg var en mini-Omar(bare fordi jeg spiller gitar og bass xP og viste hvordan Juni måtte spille den ene sangen våres)) . Så fikk Juni en edderkopp i håret. Haha. Så snakket vi om Juni et et viss-tilfelle på Låtskriverkurset i morgen xD haha, da vi kom på at i 7klasse måtte Juni være med en ekstralærer og lære hvordan man kaster ball, og Maria forestiller seg bare en tom skoleplass med Juni som kaster ball med en lærer xD haha. Så snakket vi om hvor gøy det ville vært om Maria hadde tatt allmenn-påbygg på Fyllingsdalen neste år, så sa Juni: Ja, så ser du bare meg gå forbi klasserommet sitt, og når du ser ut ser du bare meg kaste ball med læreren. Haha. Ja*host*.
Så når vi kom tilbake, var det sånn 35 minutter til vi måtte ut av rommet, så skulle jeg og Juni øve på en sang, og Maria prøvde å finne ut hvordan hun skulle ha trommene på den nyeste sangen, så går Maria på do. Jeg og Juni øver litt. Blir lei og tar tullebilder med at vi synger med mikrofonen. Jeg ble litt ivrig med å prøve trommene, så Juni. Så er det plutselig ett minutt til vi skal ut av rommet, og vi sier: Hvor i helsikke ble det av Maria?! Og så får jeg en ide om at hun kanskje ble låst inne på do, så går jeg ut i gangen og så åpnet jeg døren til gangen til gangen(ja), og der står Maria, som hadde glemt nøkkelkort og at gang døren til gang døren blir låst etter du lukker den. Så vi måtte bare dra da :P
Men koselig var det, tiltross at jeg ble irritert for at det var litt slapp øving, men jaja. ;)
Så når vi kom til Torgallmeningen står Davy Wathne, og han skal fly med 48 ballonger, med Tv2 programmet "Hjelpekorpset", jeg og Juni sto der i 45 minutter, og trodde han skulle fly skikkelig høyt, men så viser det seg at det bare var 3 meter over bakken. SKUFFET!!!

Men i dag var også en fin fin dag, med masse sol!!!
Scenekamp var helt passe greit, men det var ikke så gøy når du er veldig trøtt(fordi jeg la meg 12, ja,jeg liker å legge meg halv 11,11, men ble opptatt med noe i går). Men etter en Cola i lunsjen(ja) ble jeg litt mer våknere(jeg er begynt i det siste å bli coca-colaman). Så dro vi til byen da. Møtte Illi på Platekompaniet, kjøpte CAJUN DANCE PARTY!!!! Så satt vi lenge på en benk på Torgallmeningen. Så dro vi(det vil se Juni,Ena og Illi) for å kjøpe is(jeg fant ut jeg har brukt 1000 kroner av konfirmasjons-pengene mine som er i høyrehendt kontoen min). Der møtte vi Hanna og Maren (Hanna er Ena og Illi sin venn, som jeg og Juni har blitt kjent med og Maren er en venn fra Hanna på Tanks). Så de kjøpte også is, vi møtte Maria også der, der hun holdt en gutt i hånden, noe hun ikke har fortalt oss? ;P
Så gikk vi og satt på gresset mellom Wessel-stuen og Ole Bull Scene. Dette var veldig koselig, jeg liker å sitte på bakken(mest gress).
Så når jeg kom hjem, ville pappa låne de nyeste cdene mine som jeg ville tro han likte, så hørte jeg på Cajun Dance Party. FANTASTIIIIISK CD! Det var verdt alle de 119 kronene mine! Jeg hørte om de litt før sommeren via Myspace, de var på topfriendsen til Mystery Jets, og så kunne jeg laste ned The Race, men jeg hadde lyst på de andre. Så jeg sendte de en mail på Myspace om de kunne sende noen sangen til meg over på emalien min. Så fikk jeg email fra de :)) så jeg har hørt demoversjonen av 6 av 9 sanger på cden, bare at demoene er litt anderledes. Men Colorful Life er fantastisk! Jeg anbefaler den så sykt, jeg vil si det er The Kooks møter Belle & Sebastian som møter der etter tidlig Beatles. :)) (VIKTIG: MIN MENING! DON'T SHOOT ME!) Haha. Han ene gitaristen i Cajun Dance Party, inne i cd etuiet(???), på noen av bildene, ligner han noe sykt på unge mr Bob Dylan, haha.
Men pappa er enig med meg at den nye Panic! At The Disco er typisk Beatles, so screw you! Mange som påstår at den første cden deres var drit(noe jeg ikke EGENTLIG synes), men de har FORANDRET musikken sin skikkelig...ja... musikk jeg liker. Minner om Beatles(ja). Så gi cden en sjangse. Det morsomste er at P!ATD har på en måte godt i samme retning som meg, jeg likte mest Alternative i slutten av niende og begynnelsen av tiende, gikk mer over på indie/rock, og de følger etter med et album jeg liker kjempe godt. Var livredd for at jeg skulle bli skikkelig skuffet, men jeg er kjempe fornøyd med det!
Ja. Lang blogg?

I morgen er det LÅTSKRIVERKURS med Sondre Lerche. Jeg så han i byen i dag. Jeg klikket. Ena og de brydde seg ikke(jeg er vel bare syk?). Det sykeste er at jeg skal faktisk møte han i morgen, det står i mailen jeg fikk: Han legger vekt på en hver deltager". Haha. Vi skal vist spise lunsj og is alle sammen. hah. Juni bør bare bli med : synes det virker litt for skummelt egentlig å komme der alene, men kanskje jeg møter noen kjente fra AKKS der? Hmhm. Men Juni bør bli med :P haha, burde sende henne en sms nå ;)
Men så sykt på en Facebook quiz jeg lade for lenge siden om musikksmaken min, at folk gjetter jeg ikke har Black Sabbath på iPoden min, men Red Hot Chillipepper. Folk kan like de så mye de vil, men jeg KLARER ikke musikken. Jada, bassen er vel og bra den, har lært meg 3 Red Hot Chillipepper sanger på bassen, men jeg klarer å høre på de, synes det er utrolig irriterende musikk, men Black Sabbath :)
Men så noe unyttig fakta: In this very moment er disse cdene er cdspilleren min(jeg kan ha 5 på sammetid(hah)):
1. Cajun Dance Party- Colourful Life
2. Joy Division- Live 8 Feburary at University Of London Union,1980.
3. The Killers- Hot Fuss
4. Sondre Lerche- Phantom Punch
5. The Brunettes- Structure & Cosmetics (som jeg hører på nå)
Alle disse er perfekte om våren/sommeren. Disse liker jeg best om vinteren: 120 Days og Big Bang, jeg er ikke humør til å høre på de nå på iPoden(nei, ikke noe spesiell grunn med at begge er norske band :P)

Jeg har bestemt meg for å spille sangen min "Little Miss Sally" og jobbe med den under Låtskriverkurset, så for Sondre kritisere sangen hvor mye han vil(og le?). Jeg gruer meg mest til å bare synge den, drite i at jeg er en simpel gitarist(men jeg har jo lært de fleste for meg selv og "lærer" forsatt).
Noen bilder fra i går:



















Ha en fin langhelg! Det skal jeg ha :))

3 kommentarer:

Anonym sa...

WOW! Lang blogg, men det er G-Ø-Y!
Det høres ut som om dere har det UTROLIG kult når dere henger i byn!:) You lucky, lucky, lucks!:)
Men lykke til på låtskriverkurstet i morgen! Det går sikkert dritbra!;)

Anonym sa...

coffinkat som i hoste-kat?
og skal du ta allmen påbygg?

Katrine sa...

Hoste-kat? Coffin betyr likkiste, men ikke derfor jeg kaller meg det, jeg tar det fra trommisen i The Horrors.
Nei, trommisen min skal neste år. Jeg trenger ikke allmenn påbygg på drama...