søndag 18. mai 2008

Smoke weed and fly.


Så i går var det 17 mai. Hurra.
Det var faktisk veldig gøyalt! Må ha vært den gøyeste 17maien i mitt liv! (høres egentlig veldig teit ut, men jaja).
Så jeg begynte dagen med å sto opp klokken 8. Kle på meg. Hive i meg noen skiver med eggerøre og spekeskinke (nam), og jeg tar 15 minutter alltid før enn bussen går sånn at jeg har god tid(siden det tar ca 10 minutter å gå opp til busstoppet). Så ser jeg at antrekket mitt ikke passer til verken røde sko, jeg orker ikke å gå i høye heler, prøver de svarte conversene, mener det ble bare teit, prøver de rutete skoene mine jeg bruker bare til "visse" anledninger, ser at det ser bare lamere ut, og må desverre gå i de svarte conversene, noe jeg mener fikk meg til å ligne på en eskorte!!! :/
Men så måtte jeg løpe da, for da når jeg gikk ut av huset var det 10 minutter til bussen skulle gå, og da pleier jeg egentlig å være ovenfor zic zack veien og forbi der, så jeg løp halve veien med Sondre Lerche som synger "Face the blood again, face the blood again and again and again". Men jeg rakk bussen da, der satt My fra gamle 7c :) fant ut at hun også skulle gå i KFK(Kvinner For Komplimanger) toget. Så kom Juni. Bussen ble fullstappet. Juni kom med de utroligste rare konklusjoner og lurte på om "Ja, vi elsker" har en orginal sang, jeg forteller at Bjørnson hadde nok ikke tatt det opp og laget cd av det på den tiden. Så skjønte hun ikke først hvorfor jeg sa gratulerer med dagen, forresten. Hun trodde jeg sa det til Katinka, katten hennes, for den har bursdag på 17 mai :P Det tidigste på bussen var at en fyr ropte: FOLKENS! Det snør i Oslo! Da lo alle godt.
Men så kom vi til byen, så måtte Juni på do, så My gikk videre til toget.
Så var det lang kø der, og du måtte betale, så jeg sier at Juni kan heller gå på do på McDonalds på Torgallmeningen, for der sa Kikken at KFK skulle møtes, så vi tok slalom gjennom folkene til Torgallmeningen. Så etter å vært inne på den frityrstekte ekle luktende McDonalds, prøvde vi å finne KFK-toget. Vi fant ikke de med Mc'eren, der sto bare Hulen, Studentradioen osv, så Juni ringer Kikken, og det viste seg at toget sto på andre siden med Norli ved Galleriet, så vi lette der, prøvde en gang til å ringe Kikken, ingen svarte, og tilslutt ser vi noen kjente ansikt, Jaran og Eira. Vi overrasket mange med at vi skulle gå i KFK toget, haha. Ja, altså, Ena ble ikke med fordi hun gadd ikke å dra fram og tilbake til byen, for hun skulle i lunsj til noen naboer klokken 14. Men så gikk vi da. Det var veldig gøy. Mange ga ut lapper med komplimanger på, jeg hadde ingen, eller jeg hadde en som jeg tror Jaran ga meg, som jeg bare ga til Juni, for hun hadde det veldig gøy med å gi det til folk(mest til gamle menn). Christina ga til Herman Friele. Så ga hun til en mann "Du er en prinsesse" HAHAH! Mange trodde vi var feminister! Mange ropte hyggeligt.
Men så var toget ferdig da. Så jeg og Juni hjalp Christina å finne foreldrene sine, så fant vi de. Så lette vi etter vårruller med Christina, så fant jeg og Juni lapper, så vi kjøpte det. Så fant vi ikke Christina og vi hadde bestemt oss for før enn det å dra hjem, men så snudde jeg meg og Juni var ikke der, så fant jeg hun igjen, der sto hun med Christina, så kommer hun bort til meg og sier: "Jeg sa til henne at vi drar hjem", jeg fikk litt dårlig samvittihet for det...
Men så fikk vi tatt en 60buss hjem etter mye tull med bussene.
Så når jeg gikk hjem med en propp med Sondre Lerche på øret, ringte Illimar og spurte hvor vi skulle møtes klokken 15, jeg sa jeg ikke visste, og så sa vi hade.


Når jeg kom hjem, var huset tomt, for mamma, pappa og Tor hadde dratt til byen. Så jeg fant ting i kjøleskapet lagde meg litt mat, slo på tven, så at det var bare om fyrtårn på tv, så jeg så på et merklig humorprogram på Nrk3, så ringte pappa, snakket litt med han, de skulle spise lunsj på Egon med foreldrene til Christian og Christian (Tor sin kamerat), de hadde sett meg i toget og bla bla bla. Så byttet jeg til pirat-bukse(som jeg kaller det) når jeg innså veldig at jeg lignet på en billig eskorte med skjørtet og conversene. Så dro jeg opp igjen til busstoppet, med god tid. Satt der en stund, så kom Juni i Sogn bunaden sin! Så ringte Ena og sa Illimar orket ikke å være med oss, så kom bussen. Ena kom på på Fjøsanger. Så startet resten av moroa :)


Vi dro bort til Torgallmeningen, ser Ena og Juni kjøpte sukkerspinn, så dro vi ned på tivoliet på Fisketorget. Men i år hadde de ikke Alibabasteppe der, noe jeg og Juni ble skikkelig lei oss for, vurderte spøkelseshuset, men vi gikk for den lille Dragen, som var utrolig kjedelig.Så ser vi en ting som minner om koppene, noe Ena hater, men vi fikk henne med, så lenge hun slapp å sitte alene. Så fikk vi vite at vi kunne sitte tre i en vogn, og gjorde det. Dette viste seg å være en forferdlig tur for meg. Jeg satt nærmest stangen for å få tingen til å gå rundt, så hver gang vi ble sust til den andre siden, virket det som jeg kunne kræsje i den tingen når som helst. Så begynte vi å gå fortere, dette viser seg å være verre enn å tro! Jeg blir skvist inn i vognen som at ribbebeina vil brekke seg sammen snart, jeg skriker AAAAAU mens Juni lo av glede. For en kontrast. Så etter på kjenner jeg en stor smerte i hele ryggen. Så vi drar opp igjen til Torgallmeningen, kjøper sure-lange ting som minner om belter, som er nammis, men Ena tåler det ikke, stakkaren. Men så går vi inn på Narversen, og jeg må kjøpe NME i morgen eller noe sånt for man får den nye singelen til Coldplay på LP gratis med i bladet!!!! 8)) (vi gikk inn på Narvesen fordi Juni frøs) og så kjøpte Juni seg en is.
Så går Juni for å ta ut penger, Juni skyldte meg og Ena penger for billettene på tivoliet, så hun kjøpte is til Ena og brus til meg, kom på at hun skylder meg forsatt penger. Så dro vi på en benk. Så ser vi Oddvar Torsheim, og vi bestemmer oss for å spørre om å ta et bilde med han, for å misunne Remi litt xP men så står noen og tar bilder meg han, Ena tar et bilde mens han snakker litt med de, og vi syntes det ble litt synd på han om vi gikk etterpå og spurte om vi kunne også ta et bilde med han, så vi lot det være og lot snikbildet være et minne. Haha. Så kjøpte Juni Nemo gassballong, haha.
Så gikk vi ned igjen på fisketorget(vi vente til halv seks sånn at vi kunne gå til Nordnes-parken). Ena hadde et sterk ønske om å vinne en bamse, men hun likte ingen i bodene, så ser vi den krokmaskinen, så forteller jeg at i Galdway i Irland for 4 år siden, var jeg og Tor på en liten spillesal i hotellet våres, fordi vi var 20 minutter unna byen, og at foreldrene satt med en fyr fra Australia på hotell-puben, og vi ville ikke sitte oppe på rommet hele kvelden, da vant vi sånn 10 bamser ,fordi kroken var genial! Så Ena og Juni overtaler meg til å prøve å vinne anden en gang, så klart går det ikke, og jeg ble skikkelig spille avhengi at jeg prøvde sånn 3 ganger, 2 gangen anden, så 1 gang på noen rare figurer. Så prøver Ena på grisene, men det gikk ikke. Så bestemmer vi oss for at vi kjeder oss sånn der at vi skal gå til Nordnes parken, for å se på SOS-rasisme konserten. Men været blir bare verre og verre jo lengre ut vi går, Ena begynner å klage allerede på veien, jeg prøver å holde motet deres oppe, men så var det ingen der untatt de i komiteen som var der, så vi gjemmer oss bak trer for å søke ly, så ser vi en liten lekeplass med en sånn lekebåt, så vi gjemmer oss i den lenge, Ena og Juni blir bare kaldere, Ena prøver å få moren hennes til å hente oss, men det går jo så klart ikke, haha. Så ser jeg Jessica komme til disene og hilser på henne og setter meg inn igjen i båten. Så ser vi Eira og Jaran komme gående ned veien, så vi ropte, men hørte de oss? Nei*rister oppgitt på hodet* haha(han kalte oss overlegne på bloggen sin, noe jeg ikke skjønte hva han svarte tilbake med). Så sier Ena at hun vil ikke gå på konserten, jeg blir litt irritert, Juni blir med på Ena sitt lag. Så vi går bort på høyden ser ned, vi hadde faktisk planer om å gå å hilse på de to. Så forslår Ena at vi skal se på film hos henne, for foreldrene er forsatt hos naboene og blir der forsatt, Ena vil ikke det hele tatt gå ned til scenen, å vi går. Det værste var at været ble bedre, men Ena påstår dette er bare fordi vi går lengre vekk fra havet. Men jaja.


Så skulle vi egentlig bli hentet av Ena sin nabo,men så ser vi en 6-er buss, og hopper på den. Jeg elsker jo å ta nye busser, så dette var gøy. Så stenger tre barnevogner inngangen, så begynner en fyr på to seter foran oss å rope når det kommer to barnevogner til inn: FAEN! FÅ UT DE DER BARNEVOGNENE! DU KAN BARE HA TO BARNEVOGNER INNE PÅ EN BUSS OG DU HAR FEM!!! Så begynner en annen fyr som vi antok var like full som han som ropte: Fuck off! Så begynner de å rope enda mer til hverandre. Så begynner jenten foran oss å snakke med oss om bussen og om de fullmennene på bussen og så må vi ikke glemme mannen i begynnelsen av bussturen som spurte Juni hva slags bunad hun hadde og om hun bodde i Sogn. De er vist veldig pratsomme på 6-eren i følge Ena. Så måtte vi gå av da, så vi måtte gå sånn 15 minutter til Ena sine naboer for å få nøkkelen, så ser vi Illimar sitt hus og Kjersti sitt hus. Så plukker Juni blomster, Ena og Juni begynner å blåse i gress for å lage elefant lyder. Så da hadde vi gått halve Ena sin gamle skolevei. Så får vi komme inn til naboene til Ena for å få et kakestykke og sånt, damene og moren til Ena begynner å snakke om skole og sånt med oss. Så drar vi igjen. Har det kjempe morsomt på noen disser, tar masse bilder(vel, vi tok bilder hele tiden og byen til der). Så kommer vi til Ena. Thea, storesøsteren til Ena, har sovet hele dagen etter å ha kommet hjem fra Russetoget tidlig om morgenen og en hard natt. Ena sitt hus er kjempe fint, stuen er kjempekoselig :). Så vi slår på tven, ser på nrk1, så henter Ena skolepcen og webcamet sitt, der vi tok masse rare bilder, så lagde vi Totally Randommmm video, som ligger på Youtube nå. Så vi tok heliumgass fra Juni sin Nemo ballong, skikkelig morsomt. Så skulle vi egneltig se film,men vi begynner med Singstar, vi spilte 3 forskjellige Sing-star spill, så ringte Daniel til Juni, hehe. Så var klokken plutselig halv tolv, og vi bestemmer oss for å ta 00.05 fra byen. Så tilslutt går vi for å ta 60'en hjem. På bussen som er stappfull møter vi Simen og slår av en prat. Så gikk jeg hjem.
Der foreldrene mine har besøk. Med høy musikk, høylytte folk og masse drikke. Jeg holder meg nede på rommet mitt for jeg orket ikke å snakke med de. Jeg tror de fikk litt for mye å drikke for å si det sånn...
Så når de gikk hjalp jeg pappa med å rydde glassene, så sovner pappa på sofaen. Så la jeg meg.
Så det var den 17maien. Jeg likte den veldig godt som sagt :))

Nå hører jeg på Faces Down fra Sondre Lerche, jeg har blitt hekta å høre på han denne uken, jeg synes det bare er så herlig å høre på de for helt forskjellige første platen og siste platen som ble utgitt. :) Herligt. Jeg blir bare skikkelig glad av å høre på det. Nå innså jeg at klokken er kvart over fire på ettermiddagen, så jeg burde... vet ikke, har ikke noe egentlig, jeg kunne gjort tysk, men jeg lar det ligge til i morgen :P.


Håper alle hadde en like gøy 17 mai som meg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Høres gøy ut! Været ble faktisk bedre like etter at dere gikk, og når Monofant gikk på scenen var det like bra som før på dagen:)

Anonym sa...

PS: Så youtube videoen du skrev om nå:P Heliumgreien var VANNVITTIG morsomt! Holdt på å rulle ut av sengen fordi jeg lo! Don't drink and driwe, smoke weed and fly! XD

Anonym sa...

ikke orket å være med DERE, nei? orket ikke å være på byen igjen :P Dessuten blir man lei av at folk stirrer på deg fordi du ser ut som en grillet tomat