fredag 16. mai 2008

Alas, I Cannot Swim.


Fin fin dag? Ja.

Var på skolen. Kjøpte Laura Marling sin cd(jepp, andre cd kjøp denne uken). Kjøpte is med Ena,Juni og Illimar. Klippet meg. Møtte opp igjen med "gjengen" på Clash Olson. Tullet rundt på Bystasjonen(Spaceworld lukter innestengt). Fikk overført alle de 637 bildene mine til Fotoknudsen ENDELIG :)
Dro hjem.

I dag har besteforeldrene mine 49-års bryllupsdag. Neste år er det søren meg 50! :))
Så jeg ble med mamma og pappa opp til de etter en halvtime når jeg kom hjem. Så der tok jeg en prat med besteforeldrene mine, ble tilbudt alt fra pølser til små sjokolader xP og så vasket jeg bilen med pappa, bestefar har fått ny del utpå vannslangsen, som en pistol, så den ga meg og pappa iskalde dusjer :P
Vi pleide å dra opp til besteforeldrene mine på 17.Mai før, men sist år var de i Danmark, og i år er det bare bestemt at vi ikke skal holde på med sånt lengre.
Så dette blir 3året mitt med 17 mai i år. Jepp, jeg var en gang når jeg 5 som jeg husker alt fra var at jeg sto nede med Sentralbadet eller noe sånt og spiste Pin-Up is. Sist år var det den andre gangen da. Da så jeg toget med tanten min, onkelen min(de er egentlig skilt da) og kusinene mine(jeg har flere søskenbarn-"familier" enn de men jaja), spiste lunsj på Egon med de, møtte Juni, tullet oss rundt på tivoli. Jaaa. Så i år vet jeg ikke om jeg skal gå i et tog, om jeg skal se på det bare eller bare møte opp klokken 15 med Ena, Juni og Illimar så skal vi på Tivoli og forhåpentligvis i Nordnespark for å gå på den konserten...
Men fra pappa sin side har vi litt tragiske minner fra 17maier i byen, og da snakker vi ikke sånn komisk-tragedier å-vi-mistet-en-kake-i-fjeset-tragedie, nei, det er dødsfall, min oldefar falt om 17mai mens pappa og tante Nina holdt han i hånden, så fikk de ikke sykebilen fram i tide pga. togene i byen. Dette er noe pappa ikke snakker om, menn i familien våres liker ikke å snakke om døden, pappa og bestefar vil helst ikke snakke om tante Nina eller krigen eller oldefaren våres, bestemoren min snakker forsatt som tante Nina er i verden med oss, men det som er dumt om du holder alt inne og unngår det, kan de komme igjen når du blir eldre, veldig gammel. Okay, nå begynner jeg å bli litt for monefonkel...
Jaja.
Men da er kanskje spørsmålet: Hvor var vi hvis vi ikke var i byen de andre 14 gangene i livet mitt av 17-mai feiringer? Jo! Vi var på Nesttun med Morfar og Mormor så lenge hun levde, og av og til var tanten min og kusinene mine der også med oss(de fra pappa sin side) så møtte vi på i toget tanten min,onkelen min og søskenbarna mine(fra mamma sin side). Så dro vi til bestemor og bestefar med tanten min og kusinene mine, så dro vi evt opp på Fjellsdalen skole med Tor og/eller meg, av og til dro vi tidlig derfra og så kjørte vi bare tulle turer rundt i Bergen, bare for å utnytte dagen.
Haha, nå kom jeg til å tenke på en konfirmasjon fetteren min fortalte om han hadde vært i, der et par plutselig reiste seg opp midt under besøket og sa: Nei, vet du ka, vi må gå nå. Vi skal pusse båten. HAHAHAHA.

Laura Marling sin cd er fantastisk behagelig å høre på. Joni Mitchell-aktig :)) Anbefaling! Hun er bare 18 år!!!
Nå fikk jeg nettopp besøk av tanten og kusinene mine under bloggskrivingen, de vi pleide å være på 17mai. Vi så litt Brann kamp, diskuterte fly-streiken, som pappa og tante Sidsel elsker, fordi pappa trenger ikke å dra til Oslo og tante Sidsel slipper Hammerfest.
Haha, kusinen min har en liten kjærste, hehe, så søtt, hun ble flau når jeg spurte henne for noe jeg husker fra den alderen var at det ene øyblikket var man sammen en dag, noen holdt ut noen måneder, mens noen andre klarte år :P
Men så fikk vi endelig avklart at det blir ikke cruise dette året med de, men neste år. Og det tror jeg blir veldig gøy ;) for da er jeg 18.Men i sommer lurer vi faktisk på å reise til Island istede, og det har jeg VEDLIG lyst til!!! Det blir kjempe! Har alltid lyst til å dra der.
Men Laura Marling = fantastisk.

Haha. I går ringte vi til Omar under øvingen, for vi prøvde å finne ut en gitarting vi ikke vet så mye om som vi skal ha til solo-en i sangen, så Ingrid, Juni og jeg satt oss i gangen og ringte da, og Ingrid som snakket da, og først så visste han ikke i det hele tatt hvem det var, vi er ikke sikker på om han var full og så skulle han til å opptre. Jeg kom på da, at de er jo i London faktisk, bandet hans xD haha. Så nå tør ikke Ingrid å ringe, jeg har ikke lyst til å ringe, selv om han "slår" til meg for å si hei på Garage-møter og slikt xP "HEY! Hvordan går det!"
En annen AKKS ting er at Bokmålmannen har ikke stemmerett i AKKS, HAHA! BURN!
Haha, så ble Bokmålmannen fornærmet fordi at; Jakob, på Sondre Lerche-kurset hadde skrevet en sang som han bare kalte Tonight, for han hadde bare skrevet den dagen før og tenkte den bare kunne bli kalt Tonight for den handlet om en kveld,og så sa Sondre: JA! Kall den det! Så kommer Bokmålmannen med en kommentar til det i bakgrunnen: Men det er jo en Kiss sang. Sondre: Det var ikke de som oppfant ordet! De er ikke så fantastiske at det gjør noe at Jakob har gitt sangen samme låt-tittel. Bokmålmannen kommer med et uttryk for å vise han liker veldig godt Kiss. Haha. Så begynte alle sammen å snakke om at de hadde helt okay sanger kanskje, men sminken var overdrevent at det ble bare kvalmende å se på xD haha.
Bokmålmannen, haha, aaah, han er en artig kar!

Nå har jeg slettet 637 bilder fra kamraet mitt, herlig egentlig, nå har jeg liksom bare 10 bilder inn på der nå :P

Gratulerer med dagen på forskudd,folks!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Virker som om alle har forskjellige 17. mai tradisjoner.. Interresant å høre på

Anonym sa...

Ja, mange forskjellige tradisjoner:P Jeg skal på Kiss nå
1. juni. Det blir gøy, for et er sant som du sier. De har ok musikk, men jeg synes at sminken og pyroen og alt det der også er underholdene. Det blir så overdrevent at der blit kult på måte.