søndag 25. mai 2008

Mine forbilder.

jeg ser opp til mange. Her er disse fantastiske personene!


1. Mark Stoermer. Bassisten i The Killers, yepp. Han er forbildet mitt for bass, han fikk meg til å få lyst til å spille bass. Han er en down-to-earth person, han er den høye vennelige kjempen som de i The Killers kaller han. Han verken røyker eller drikker. Ja, de som var i norsk timen når vi kunne snakke om hva som helst, så nok hele presentasjonen min om denne fantastiske personen! Mark August Stoermer :)

2. Faris Badwan (Faris Rotter). Vokalisten i The Horrors. Han er bare et geni innen poesi, musikk og kunst. Han er bare fantastisk. Jeg klarer ikke å beskrive det. Jeg klarer hvertfall ikke la være å la han være et forbilde for meg. Han gjør så mye, og han driter i at mange kaller han bare et null for det han gjør!


3. Mariann Thomassen. Vokalisten i Surferosa. Hun er vel Norges kuleste dame! Et av moteikonene mine (uhm ja...)


4. Cory Kennedy. Et annet moteikon for meg.

5. Peter Hook. Humoren hans og bassriffene hans = genial!!!




6. Kate Nash. Hun er vel tredj mest forbilde. Uansett hva hun gjør, er hun fantastisk for meg!

7. Hayley Williams. Vokalisten i Paramore. Hun er en fantastisk person med så mye liv! Skulle gjerne sett henne og resten av Paramore på Norwegian Wood, men jeg kan ikke dra på norske festivaler nå. Fantastisk stemme! Hun ble bare med forbilde når jeg fikk vite at hun har bursdag samme dag som meg :) og uansett hva hun gjør er hun fantastisk! Hun gjorde som meg, ventet med å drikke til hun ble 18. Jeg elsker håret hennes også, jeg har prøvd mange ganger å få klipt det som hennes, siste gangen jeg prøvde var i høst, da ble det det mest vellykkede forsøket. Haha. Men mye av denne jenten gjør er også fantastisk!

Men ja. I dag ble jeg solbrent på venstre skulderen. Fordi jeg satt og jobbet med fotoalbumet mitt. Vi framkalte masse bilder fra fotoknudsen i går. Jeg fylte hele albumet, klippet og limte, og tegnet i det, skrev i det. Ja. Jeg skal framkalle mer, og kjøpe neste gang tre limtuber, måtte gå til sånn plagsom lim til slutt, sånne på tre kantige gråe tuber. Jeg kjøper tre eller fire neste gang! De fleste bildene var fra Påsken 07, Hove, siste skoledag på Lynghaug, Oslo, tre bilder fra Peer Gynt tror jeg, tre helt randome bilder, London bilder og Konfirmasjons bilder. Jeg skal bestille selv neste gang, til tross det vil koste meg mye mer enn denne gangen, siden pappa betalte for å få konfirmasjons bildene til Tor og sånt. Jaja.

Awww. Jeg gleder meg til vi skal ha utelunsj hos meg med Ena, Juni og Illimar :) vi må bare finne en dag det er fint vær, så skal vi kose oss på altanen min :) da skal jeg hvertfall framkalle bilder :)
Og så gleder jeg meg til hytteturen neste helg. Yey!
I dag fikk jeg forresten F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-E nyheter!!! Jeg skal ikke bare på Hard Rock Calling men også Nelson Mandela konserter som blir 90 år, for nå ble det bestemt. Tor var ikke intressert å dra til London for å gå på konserter. Så jeg får dra istede :) så jeg skal se Eric Clapton, Queen, U2, Razorlight, Sheryl Crow, Jason Mraz osv osv. Spice Girls skal kanskje på Nelson Mandela, haha. Uff. Det er mye som ikke er så bra som skal på 46664 konserten også, som Sugababes og Spice Girls kanskje, men jaja, det skal masse annet bra :)
Det blir London og et annet sted på meg i sommer. FANTASTISK! Jeg har stemt for Island, og halvveis for Wales, jeg har veldig lyst til å dra til Wales også, Tor stemmer for Wales da. Pappa stemmer for Portugal, noe jeg ikke vil. Btw Illimar, vi skal kanskje til Estland i høstferien, haha!

Har folk hørt Favourite Worst Nightmare? Fikk plutselig kick av høre på den igjen! Fantastisk cd! Elsker å liksom slå ned med begge armene på Balaclava og så kommer den "slow-motion" delen, ser for meg at noen danser i slow-motion og så begynner de å danse fort igjen. Elsker den . Favoritten på cden :) hele cden er jo herlig :) Å ja, jeg sa ikke hvilket band dette er om du er uvitende, så er det Arctic Monkeys. Yey.

Random fakta: Ifølge BT i går hadde Bob Dylan bursdag i går. Hurra.
Rommet mitt er ryddet nå. Skikklig fantastisk å være på det nå. Det ligger ikke masse blader flytende over gulvet, det er ikke vekser som flyter over alt, det er ikke klær som flyter foran speilet og skapet mitt. Pulten min kan man faktisk sitte seg ned og jobbe der, noe som aldri gjør, men det er mye mer avslappende å være der. Får nyte det så lenge det varer. I går kastet jeg også tann-platen min, som jeg fikk beskjed om å kaste nå, for jeg trenger den ikke i det hele tatt lengre, jeg har ikke brukt den på tre måneder nå da, sov bare med den fra en eller annen gang sist år...

Nå står dusjen for tur. Skolen min er halvveis streiket, så må møte opp. Ekle essay, jeg tror ikke den ble så bra, jeg liker bedre der jeg kan skrive om reklame og masse produksjoner,det gjorde jeg i tiende, det gikk mye bedre. Dritt. Noe jeg alltid kommer til å huske er at AK skrev at hun elsket at når jeg skrev om Paris Hilton sin parfyme skrev jeg: Tenk! Jeg kan få lukte som en dame som ikke vet hvordan man bruker en stekovn, er ikke det bare fantastisk?
Hah.
I morgen må jeg få tak i Beck sin Sea Change og The Ting Tings cden. Jeg har regnet på det,og jeg tjener på å kjøpe begge cdene, på sett og hvis, jeg trenger ikke å bruke kortet og få mamma etter meg. Haha.

Ha en fin fin Søndag videre!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, interresant blogginnlegg:
First off må eg beklage for en sen kommentar, men IE klikket sidelengs vinkel i går så jeg fikk ikke uttrykke min råe glede. Du skal kanskje til Estland? :D Nei så gøyyy, da!

Second off: Konsert med Queen, U2, etc. høres sabla gøy ut. Heldiggris :D

Anonym sa...

Du er vannvittig heldig, med tanke på alle konsertene! Vi skal kanskje på rundtur i Storbritania i sommer, men det er ikke helt sikkert. Uansett! Hyttetur blir gøy! Hopla!

Katrine sa...

Å reise rundt i Storbritannia er kjempe gøy! Gjorde det sist sommer. Med bil hvertfall! Da må dere innom Liverpool, og gå på Beatles museet! Og ta The Magic Tour Bus, om du er heldig får du ta den bussen som ser ut som den orginale, når vi var den var den ute av drift! Masse gøye Beatles historier på vei til stedene, og hvis du har samme guide fyren som oss, vil han si hvor alle folkene på bussen kommer fra, så sier han når det står Norway: Oh! Norway! og begynner å bable noe om Norwegian wood. Haha.