torsdag 22. mai 2008

Altanen.

Jeg sitter på altanen nå, med en sol som er fram og tilbake. Jeg ville være ute, men må skrive litt essay på nynorsk, så jeg tok pcen ut. Men før det leste jeg Jomfru Død, i det nye NME-et mitt og bladde gjennom Book of Playlists. Mens jeg hørte på Laura Marling, nå høres det My Bloody Valentine, og etter det tenkte jeg å høre på Lykke Li! Jeg lader iPoden,så oldschool med walkman :)
Jeg har fri i dag. Jeg kjeder meg, så er vel derfor jeg skriver, så skal jeg på bandøving om sånn 3 timer,burde sjekke buss nå. Her er bilder fra altanen i ensomhet:







Men i går så så jeg ikke Les Amants Reguliers alikevel. Tanken på å se en times film om studentkræsjingen i Paris 1968 og så se to timer om to franske bohemier under dette opprøret fristet ikke. Så jeg tok faktisk fram noe helt vanvittig, Cofession around a teenage drama queen eller hva søren den heter, med Lindsay Lohan, jepp. haha. Tror jeg kjøpte den i åttende klasse, så har kusinene mine lånt den av meg i tre år eller noe sånt, så fikk jeg den tilbake i høst, og så så jeg den helt tilfeldig. Haha. Men etter den var jeg litt på msn. Så tenkte jeg: NÅ skal jeg se Les Amants Reguliers! Men så fristet det ikke, lurte på å sette på Bridget Jones diary, men satt på Boys don't cry, utrolig bra film, men helt forferdelig at det er en sannhistorie! At noen kan være så onde mot en person som er anderledes! Jævla homofober! Teena Brandon, det er så synd på han/hun. Man burde se den. Hillary Swank fikk jo Oscar for rollen sin som Brandon Teena.
Fant så utrolig mange fine bilder av kråker og ugler på nettet i går :) kjempe fine fugleraser!!! Ravner har alltid vært yndlingsrasen min. Linn kan mye om dyr og insekter, så vi begynte å snakke om kråker, så fortalte hun om noen kjempe fine helt svarte kråker oppe med Nesttun, og det kunne ikke være ravner for hun sa de var for små for det. Haha, hun passer så bra til å gå på Stend :P
Jeg skal ikke på Eric Clapton i Bergen, men kanskje i London, mamma overrakset meg med det, Tor skulle egentlig dra med pappa, men så ville han vist ikke alikevel, så jeg skal kanskje få lov istede, men da blir det ikke andre festivaler, men samma det. Selvom jeg skulle gjerne gått på ALLE de norske festivalene i år; Kate Nash, Larua Marling og Lykke Li på Quarten. Panic! At The Disco og Beck på Hove! Og Paramore og Rufus Wainwright på Norwegian Wood. Det hadde vært kjempe å sett alle de!!! I tillegg til Eric Clapton blir det jo litt flere artister og band; Sheryl Crow og Jason Mraz blant annet, Mraz har veldig fin musikk :) Men jaja. Er ikke sikkert noe, så må ikke få for store forhåpninger, for alt jeg vet kan det bli bare mamma og pappa drar, så bor jeg og Tor hjemme...men Fredag i morgen! Bandøving i dag, jeg anter jeg får høre tull om meg og Sondre Lerche igjen, Maria syntes det var veldig morsomt på msn, at jeg skulle liksom fått nummeret hans, så ville han laget sang om det, for han fikk et sånt redd uttrykk. Haha. Nå skal jeg lese Coldplay artikkelen i NME.

En seinere kommentar: HALLELUJAH! Kom ikke opp i engelsk skriftelig!!! Nå er det bare munteligen å grue seg til.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fugler er fantastiske dyr!
Sorry for sen comment, forresten...
men, hvem røyekr i husstanden din? ser et askebeger? Mistenkelig

Katrine sa...

Begge foreldrene mine. Men pappa røyker ikke hver dag, mer i helgene og når han har ferie, reiser. Ja... :/