onsdag 14. mai 2008

frihet fra tentamen


Matte tentamen er ferdig. HURRA! ingen flere nå. Bare ikke eksamen. Tenk hvor herlig niende klasse var da, man trengte ikke å være redd for eksamen, nå er jeg livredd for eksamen :S

Under tentamen fikk vi ikke høre musikk, desverre. Så jeg endte opp med å ha 4 forskjellige sanger på hjernen. Først hadde jeg Impossible Germany fra Wilco, som jeg liker utrolig godt, så det gjorde ikke noe, så fikk jeg Sondre Lerche's Days that are over. Men så fikk jeg den plagsomme nye Lenny Krawitz sangen, som jeg er blitt drit lei av, hører den enten på radioen eller fra tven hver morgen!!! Så går dette over til at jeg får en sånn Jesus er ikke i graven-sang vi lærte på barneskolen fra barneskolelæreren våres,Tove. Vi sang den i begge kirke konfirmasjonene i år. Haha.
Men i dag etter tentamen var fin fint :)
Jeg og Ena ble ferdig nesten sammtidig, så vi dro bort på Oasen, Ena kjøpte snop! Haha.
Så gikk Ena av, mens jeg dro videre inn til byen med 31'en. Jeg bestemte meg for under tentamen at jeg skulle kjøpe begge My Bloody Valentine cder, for det sto på siden til Platekompaniet at de var på tilbud. Og så fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg en liten notisblokk, for jeg begynte å skrive et dikt på notatarket under matten, nei nei jeg sporet ikke av, jeg skrev to linjer av diktet. Jeg har lyst å prøve ut poet som Dan i Gossip Girl, selv om han er en skrulling, som ikke finner seg selv på mange måter, så langt jeg har kommet i bøkene tror han at han er homo, han SKAL VÆRE SAMMEN MED VANESSA, helvette, de er så av og på hverandre hele tiden, haha, de er skapt for hverandre, haha. Men hvertfall, så gjorde jeg dette da.
Fant en My bloody Valentine, men de var på salg I BUTIKKENE sist uke :/ men jeg kjøpte Loveless :))
Så kjøpte jeg notisblokken, det var en halvtime til 525bussen min gikk, så jeg dro på bibloteket, og bestemte meg for å låne 'Kysset som fikk snøen til å smelte' av Tor Frethem. Det er 4 gangen jeg låner denne boken på bibloteket, jeg elsker hvordan den er skrevet, hvor kort den er og de vakre illustrasjonene til Ronja Berge!!!
Men ja. Så leste jeg litt på den på bussen. 525 er herlig å ta hjem. Så hørte jeg på Sondre Lerche hele veien hjem, haha.

Når jeg kom hjem lå jeg meg rett på altanen, så bestemte jeg meg for å sole meg i bikini, mens jeg hørte på My Bloody Valentine på walkmannen og lese Kysset som fikk snøen til å smelte.
Jeg ble ferdig med boken etter litt over en halvtime, det er jo bare 60 sider i boken. Jeg kommer nok til å lese den flere ganger før enn jeg leverer den inn.
Så lå jeg ned stolen, og da sovnet jeg sikkert en halvtime eller noe sånt, for da hadde jeg hørt på cden to ganger, og det er en halvtime eller noe sånt. Mhm.
Så her er jeg.

My bloody Valentine er så bra!!! Nei, ikke bland Bullet for My Valentine nå! Det er to helt FORSKJELLIGE band fra når det startet, musikksjanger og kontinenter. My Bloody Valentine er irkse!!! Fra Dublin <3
Jeg likte Dublin :) En av de beste feriene :)) Men jeg likte sommerferien denne gangen også, reise på biltur i Skottland og England var veldig gøy. Vi har planer om ikke neste sommer men sommeren der å reise til Manchestar da, jeg vil der fordi Joy Division kommer der fra!!!! Pappa vil fordi The Smiths blant annet kommer der fra ;)

Ohh. Noe jeg elsker med Myspace updaten er når det står: Mercy Arms uplodad new music!!!
De er et herlig band fra Austrlia! De skal snart gi ut cd. De har gitt ut en EP, men jeg venter heller på cden nå enn å bestille den. Men så hadde lagt inn musikk i natt da! Og så var det to sanger!!! Som jeg kunne laste ned, og dette var ikke en sånn plagsom Cut Copy remix som den siste de la inn, men neida! To skikkelige sanger. Jeg er så glad i det bandet!
Jeg tror jeg la ut på Enkaju Half right fra Youtube, det går rykter om at den skal på cden, den BØR det den er den beste av alle sangene deres! Hør den! Seriøst!!!!! Half Right
Men så ja, her er myspacen til Mercy Arms
Men her er en annen sang der BØØØØR høre: Cigarette in your bed fra My bloody Valentine, irriterer meg at vi ikke kan få tak i den EPen her i Norge, men sangen er bare fantastisk, og den fanmade vidoen fra Youtube gjorde den bare mer intressang :) :

Adrian kan ikke kalle denne vakre sangen for kjedelig. Warrrk. :P

Nå skal jeg lese Spaghetti für zwei, alstå Spagetti for to, i tyskboken.
Kat. Over og ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg elsker Storbritania!!! Ja, og så skulle jeg si at jeg synes det er utrolig kult at du har begynt å skrive! Ja, altså andre ting en blogg! Sangtekste og dikt og slikt! Stå på!:)

Anonym sa...

En notatbok? må se den :D

Aiai, du har fått Lerche på hjernen min. Slem/snill pike!