fredag 5. september 2008

"Jenteband. Da er kult!"

Wow. Syk dag.
Hele denne dagen har følt som det har vært tre dager tilsammen!
Skole først.

Møte bandet på Hulen.
Vi hadde en opplevelse!
Shit! Vi lo av dansken. Vi var det eneste jentebandet, eneste jentene av alle de som konkurrerte. Møtte overlegne bandmedlemmer fra de andre bandene.

Okay. Først fikk vi beskjed av ølmannen aka Dansken aka Martin, om at etter vi hadde spilt, ville vi bli kastet ut som var mindreåringer! Det var kjipt! Ikke noe gratis snop heller! Garage er bedre med det. Men Hulen er stiligere i stilen på backstagen!
Så vi går til lydprøven med en hyggelig lydmann. Så på vei sier noen med skikkelig dialekt: Jenteband. Da er kult." Haha.
Så likte faktisk de som hørte på lydprøven oss. En mann på 30år bare kom etterpå: Drit bra!
Vi fikk backstagen for oss selv. Så kom det noen overlegne fyrer, som vi trodde først skulle bare hente noe, men så sitter alle sammen seg ned. Og vi bare hvisket at vi hadde jo rett på den alene nå(sånne regler på neste band ut skal få backstagen alene), så Lina går til Dansken og spør om vi har rett, og sier: Hey, guttar! Vi har backstage for oss sjølv nå til vi skal på scenen. Og de var skikkelig overlegne over oss hele tiden (og trommisen stirret sykt på oss), og sa: Å ja. Det var synd. Og går sakte ut. Gah!
Men så kommer noen hyggelig fyrer fra Bluegem, som forteller oss noe skikkelig irriterende at før klokken ni er det så vidt folk i salen. Vi snakket litt med de, så får vi vite at det er vel bare 30 folk i salen. De fleste var venner av oss, eller folk som jobbet der, og noen få som var random.
Så vi spilte. Det var bra. Men vi fikk ikke det herlige kicket vi har fått før(alle som har spilt, vet hvor deilig det er å ha det kicket etterpå!).
Så når vi var ferdig. Snakket vi litt medvennene våres, Yassi kom med oss, og fortalte at Illimar prøvde å komme seg inn(haha). Så vi går backstage og skal ut og feire på Brød og Vin. Når vi er ute møter meg, Juni, Maria og Ingrid på Erlend Øye. Vi smiler fra øre til øre. Så går samtalen som dette:
Maria: Hei!
Øye: Hei.
Jeg: Du lager drit bra musikk (dust)
Maria: Øvde dere på Verftet i går? (på øvingen i går hørte vi noen som minnet utrolig om The Whitest boy alive og begynte å lure noe sykt)
Øye: På Verftet? Nei, det må være Kommode(altså Eirik Glambek Bøe sitt andre band)
Jeg: Ja! Så klart!
Maria: Det minnet, ja. Vi snakkes(haha)
Øye: Ja, snakkes. Hade.

Rett etterpå kommer resten av The Whitest Boy Alive gående forbi oss 8))
Vi dro på Brød og Vin og møtte Illimar; jeg, Juni, Lina, Ingrid, Maria, Yassi, Odd, Yngve og en venn av Maria jeg ikke fikk navnet på; ergo medlemmer, kjærester og venner av The Willy Wonkas.
Etter en stund drar folk en etter en. Til slutt er det bare meg, Juni, Yassi og Illimar igjen.
Vi går litt rundt, kjøper NME, Art Brut cd(51 kroner yey!).

Nå teller de vel opp stemmene og sier restulatet straks på Hulen. Jeg har lite forhåpning. Men om vi skulle komme videre skal vi på møte klokken 13 på Garage med Dansken i morgen.
Men uansett, vi skal kanskje spille på Hulen igjen med Medisin studentene :) hehe.
Nå irriterer jeg meg så sykt over at jeg skrek til Erlend Øye: Du lager drit bra musikk. Gaah!
Så gøy dag og noe for seg selv!

2 kommentarer:

ettenA sa...

Åååå, så teit at dere spiller for folk over 18 ! Eg vil høre pååå!

Anonym sa...

Jeg må si meg enig med et rungende AMEN!