tirsdag 9. september 2008

Forelskelse + dagbok = masse følelser!

Patrick Fugit og Kate Hudson i filmen Almost Famouse!


Et dikt fra dagboken min fra for litt over ett år siden:

Jeg har øvd på denne talen lenge.
Jeg kan den utenatt.
Jeg kan den både forlengs og baklengs.
Jeg har øvd hver natt.
Men likevel,
hver gang,
vi to,
du og jeg,
møtes.
Blir jeg stum.
Ditt blikk gjør meg stum.
Alt er glemt nå.

Lovefoxxx(CSS) og Simon Taylor-Davis(Klaxones) er så skjønne :)

Et merkelig dikt om forelskelse. Kanskje ikke et så bra dikt, men jeg liker å se tilbake på det i dagboken min. Jeg vet ikke hvordan det er for dere, men sånn er det å være forelsket for meg. Jeg husker jeg skrev dette diktet en søndag etter å hatt en lang fin samtale med tanten min og kusinene mine, der jeg kom inn på det at man har tenkt lenge å fortelle noe til noen spesielle, men man blir litt "pysete" foran denne spesielle personen. Sukk.
Jeg er ,btw, dårlig å skrive i dagboken min, jeg var flinkere når jeg var mindre. Men jeg skriver mye mer om følelser enn det jeg gjode når jeg gikk på ungdomsskolen, jeg skrev mer om hat for ungdomsskolen der(ja). Nå skriver jeg mest når jeg synes jeg MÅ, når dagen har vært så spesiell, når man ikke vil dele det med andre, eller du vil bare huske det, eller man bare er full av følelser at man må skrive. Sukk. Skriver dere dagbøker også? Eller er det helt slutt med det?
Har dere btw hørt Waterfall fra Stone Roses? Om dere ikke har det, GJØR DET, utrolig sang! Har hatt den på hjernen i hele dag :) jeg hadde den på iPoden før, men oppdaget ikke før enn til helgen at den er vekke fra iPoden min!!! Dette er sikkert yndlingssagen til pappa, haha, helt siden jeg har vært liten har jeg husket denne sangen.
Jeg tror hele tiden når jeg hører Alright fra Supergrass at de synger: We are young, we are free, we watch sex on tv, men de synger egentlig we are young, we are free, we have teeths nice and clean. Haha.
Btw, om noen fikk med seg når jeg klikket i person og msn når jeg trodde verden skulle gå under i morgen(altså det sorte hullet som noen dumme forskere må ABSOLUTT prøve ut for å finne ut om Big Bang), så skal det vist ta fire år, om de klarer å lage et sort hull, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, hva skal vi gjøre? Når vi vet vi kommer til å gå under om fire år! Hjelp!!! Måtte vi krysse fingene for ingen sorte hull i morgen og håpe alt vil gå bra!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Knall innlegg, og ikke minst, veldig bra dikt! Det mener jeg! Vel, jeg skriver ikke dagbok, men har liksom en notatbokgreie hvor jeg kluddrer ned noen idéer og tanker som kan komme ut ifra det blå, og som jeg synes det er viktig å huske. Ganske smart egentlig! Fortsett med dikningen! :)

Nora sa...

Jeg ble veldig imponert av det diktet ditt, Katrine. Det var fantastisk fint! Du har så flotte skrive egenskaper, misunnner deg utrolig masse!

Yassi sa...

Flott dikt! Hørte Supergrass sangen. Hvordan kan du forveksle de to setningene?? Haha! Det høres helt anderledes ut. jeg liker å skrive dagbok. men får så fort vondt i hendene fordi jeg skriver så hardt så jeg orker aldri.

Christina sa...

Din lille potet! Eller poet, om du vil. Jeg syntes i alle fall det var dødsbra. Uansett så hadde jeg dagbok når jeg var mindre, og jeg synes også det er morsomt å finne den fra å lese i den. Spesielt fordu det er så ekstremt dårlig skrevet:P

Anonym sa...

Har aldri hatt dagbok, med mindre man ser bort ifra YT.. Hehe. Men har liksom aldri giddet. Skejr det noe viktig er eg ganske sikker på at eg kommer til å huske det om 25 år

Anonym sa...

Har aldri hatt dagbok, med mindre man ser bort ifra YT.. Hehe. Men har liksom aldri giddet. Skejr det noe viktig er eg ganske sikker på at eg kommer til å huske det om 25 år

Anonym sa...

Har aldri hatt dagbok, med mindre man ser bort ifra YT.. Hehe. Men har liksom aldri giddet. Skejr det noe viktig er eg ganske sikker på at eg kommer til å huske det om 25 år

Yassi sa...

HAHAHA TRE GANGER

Anonym sa...

HELLIGE PANNEKAKE! TO bonuskommentarer