mandag 2. juni 2008

Life is good today.


Jeg hører på Thomas Dybdahl; '...That great October Sound'. Litt kjedelig. Har aldri vært så stor fan av ham. Hmhm. Jeg lånte den, Blonde Redhead'23', Yeasayer 'All your Cymbals', Mystery Jets 'Making Dens og Kasabian 'Kasabian'.
Ja. Så jeg har vært på bibloteket i dag!

Jeg hadde en flott helg må jeg si, men jeg var veldig trøtt når jeg kom , så da var det deilig å bare slappe av i pysjbukse og tøfler med nyvasket hår og så se 'En hushjelp til besvær'.
Men i dag da må jeg si var en flott flott dag!
Når jeg kom opp på busstoppet var det ingen Ena eller Juni. Etter en sms finner jeg ut at Ena er syk og antar Juni er også. Ingen på skolen. Så kom det noen i klassen. Vi har forsatt streik,så vi skulle bare ha drama, så viser det seg at Ine Therese er syk, så vi skulle bare ha kor i 4 timer. Var greit det. Så tenkter jeg under timen: Jeg vil på bibloteket, for jeg gidder ikke å dra hjem, må gå alene da... men Illimar slutter jo til vanelig tidlig på Mandager! Så jeg sender han melding i friminuttet og spør om vi skal henge i byen, og det blir han med på! Så var vi ferdig etter 4 timer kor med Disney Dazzle!

Etter en lang stund kommer det endelig en 100 buss, så da tar jeg den med mange fra klassen. Så gikk jeg og Camilla inn på Bystasjonen, Camilla går til togstasjonen, mens jeg går retning Bibloteket. Så møter jeg Illimar sittende med post-it lapper på øret og nesen. Så sier han: Jeg har snakket med Yassi. Da trodde jeg han mente at han hadde møtt henne face-to-face og kom straks. Jeg er uttålmodig for jeg tenkte å låne Teitur 'The Singer' (der er den kule sangen Catherine The Waitress!). Så jeg sier at han må ringe Yassi og si vi går opp, men så sier vist Yassi på telefonen at hun er like ved. Så kommer Yassi pluss Eline, Jaran og Silje! Vi går inn på bibloteket. Jeg stormer rett der svensk musikk rock & pop hyllen var, men de har ommøblert siden sist jeg var på musikkavdelingen! Så jeg leter etter den, etterhvert skjønner jeg at jeg har stormet fra de andre, men Teitur var utlånt, så jeg er på ventelisten på den. Jaja.
Så etter å ha funnet 5 cder føler jeg meg komfertabel med å gå.
Etter en stund med fotobøker kommer Yassi sin venninne,Camilla. Vi sto lenge og diskuterte hvor vi skulle kjøpe is, tilslutt blir Yassi med på at vi går til Galleriet.
Vi møtte Krister på veien.
På Galleriet vil jeg og Silje på Mixen for å kjøpe is/slush der, mens de andre vil på Fruktbar. Jeg skaffer meg litt brainfreeze.
Så går vi på Platekompaniet! Der jeg fikk overtalt Illimar til å kjøpe Los Campesinos! Haha. Så skulle jeg kjøpe Stolthet og fordom,men Platekompaniet er ond mot meg nok en gang og sier at på NETTET koster den 80 kroner, men i butikken er det 99. Jeg blir irritert og bestemmer meg for å kjøpe den en annen gang når Becoming Jane kommer på tilbud. Jeg så den på Platekompaniet, jeg har så lyst på den, og Stolthet og Fordom(2005)... ingen aner hvor mye den filmen har gjort med hodet mitt... God...
Så har plutselig Eline og Silje gått, så kommer Yassi sin venn Torpe istede. Så finner vi ut at vi setter oss i parken med Edvard Grieg statuen, Jaran gikk for å finne en dvd på Galleriet, tror jeg det var. Så sitter vi der en stund. Jaran gikk etter ikke en så lang stund. Så går Torpe med en annen venn av Yassi. Så ligger vi lenge på gresset, meg, Illimar, Yassi og Camilla. Etter mange timer går Camilla, og så i fem tiden finner vi ut at jeg og Illimar må på vei hjem, men først må vi ha rekesalat og skinke til faren til Illimar! Så vi stikker på Rema 1000 på Exhdakjsjk(jeg klarer ikke å skrive eller si det navnet på det kjøpesenteret!!!) Der møter Yassi sin venn, Mads, og forlater oss der. Så drar vi hjem med 60bussen.
Og nå har jeg vært hjemme noen timer da.

Haha, nå fant jeg endelig KT Tunstall cden jeg lette etter i natt! Okay, haha, jeg fortalte denne historien til Yassi og Illimar når de påsto at jeg og pappa er kjempe gode venner og får det til å høres at pappa og jeg aldri krangler, men da skulle de bare vist hvor ofte vi kjefter på hverandre, haha. Jeg har sett en kjempe fin fanmade video fra Becoming Jane med If Only, så så jeg den en gang til i går kveld, og jeg blir bare trist inni meg og finner ut at jeg må høre den, går inn på Platekompaniet, finner ut at den er på den nyeste cden hennes som pappa har kjøpt så jeg sier: Ka-ching! Så jeg stikker opp for å hente den, sist jeg så den var den oppe på cdspilleren i stuen, men neida, der var den ikke. Klokken er sånn kvart på 12, og pappa er på vei å legge seg, så han har ikke pipling på hvor den er og forslår de andre cdrommene våres(haha,Yassi så for seg et rom med bare cder, men neida, det er sånn 4 hyller delt på to rom i huset + to hyller i stuen), så jeg leter etter hvert, og så kommer pappa kjempe sur fordi pcrommet er rettvedsiden av mamma og pappas rom, og det bråkte at jeg var der, og slår av og på lyset for å prøve å skremme meg ut, men kommer med at: du skal på skolen i morgen og bla bla bla, så jeg går ned, prøver å finne noe annet, slår på Razorlight med Razorlighet, men dette gjør meg bare mer rastløs og finner ut at jeg MÅ finne den for jeg kommer ikke til å få sove ellers, så jeg prøver en gang til, pappa er kjempe sur nå og jeg turde til slutt ikke å komme opp en gang til etter en alt for lang leting... så jeg prøver å slå på Alanis Morsiette istede, jaja, så jeg fant den nettopp da, da ble jeg glad, så ikke den at den var i stuen i hyllen, den sto vedsiden av de mange Jethro Tull cdene :P

Jeg ser forsatt på Becoming Jane klipp, og jeg klarer ikke å stoppe.
Gledestårene:

Og her er hyttetur vidoen fra Ena sin youtube :) :


Btw. Vær forsiktig med youtube linker som kommer fra msn, det er et virus som går, en av msn kontaktene mine har fått det, så ikke trykk på den, den spør om å lagre og sånt, men du MÅ ikke trykke på den, det er virus, antar jeg, de har hvertfall klart å gjemme den bak en youtube link! Eller du må se opp for mange linker fra youtube, myspace, facebook ect. for jeg fikk nettopp en ny en med viruset gjemt bak en myspace link!

Jeg har fri HELE denne uken. Yey! Gleder meg til neste helg :) og så gleder jeg meg til onsdag, kusiner og fettre besøk for å feire at kusinen min fyller år snart, hehe.

Skal høre på KT Tunstall cden nå , og alternative cden jeg fant vedsiden av den :D jeg digger 10 av 18 band på denne cden! Og de 8 andre er det mulighet at jeg liker, for jeg har aldri hørt om de!

Kat over og ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Må si at det var en lenge etterlengtet bytur!

Forholdet mellom deg og din far har mange sider, tydeligvis :P

Yassi sa...

Jeg DØR hver gang jeg ser for meg din far slå av og på lyset for å skremme deg! HAHAH!! Katrine er en katt som må bli skremt og forvirra. hoho.

Anonym sa...

Jeg er enig med Yassi! Kan se det for meg! :) Gøy i byn!