mandag 9. juni 2008

Hey, mr. Tambourin man!

Hallo!
I helgen hadde jeg det veldig koselig :)
Lørdagen hadde vi grilling hos meg, en-gangs-grillen gikk det ikke så bra med, pga. vind, så vi måtte steke pølsene i en panne på kjøkkenet, haha! Men gøy var det, vi spiste alt for mye godt, og alt for mye smeltet, vi klarte å smelte all sjokoladen pga. solen!
I går, altså Søndag, så jeg først 5 timers ting på MTV med Foo Fighters, noe som gjorde meg i Foo Fighters-mood hele dagen, jeg gleder meg bare mer og mer til konserten på Onsdag! Så gikk jeg ned på rommet mitt da, der Illimar spør om jeg blir med å se film med Yassi, tilslutt ble vi enige om kino, etter å overtale de til å IKKE se Indiana Jones filmen, ble vi enige om Lars and the real girl! Men vi ville få med oss Picasso utstillingen også, siden jeg og Yassi har kulturkort var det gratis, mens John Bauer Illimar har ikke kulturkort, så han fikk bare rabatt for å ha studentbevis, haha.
Picasso bilder er intressange, jeg har sett et av de mest kjente bildene hans før, det som er like stort som en vegg ,som jeg ikke husker hva heter nå, i Madrid!
Så viste det seg at Picasso utstillingen tok mindre tid enn vi trodde, så etter å ha kjøpt billetter dro vi på Cafe Opra og ble der i sikkert over en og en halv time!
Så dro vi på kinoen, satt der litt, til vi bestemte oss for å kjøpe snop på Kremerhuset! Jeg møtte Grethe, altså norsk/engelsk læreren våres, utenfor, jeg stod med kamraet mitt og ville vite hva jeg tok bilder av, og så sa hun hva vi skulle i norsken i dag, som gjorde meg irritert for at jeg måtte gå i norsken i dag pga. kjøretimen min!
Men jaja. Så så vi filmen. Sinnsyk film, god, men sinnsyk.
Så klarte jeg å overtale Illimar og Yassi til å vente en time på 525bussen min! Illimar bestemte seg for å ta den også! Så vi satt lenge utenfor Grieghallen, der de likte å mobbe meg for hvordan jeg spiste sukkerstangen min, Illimar likte å løpe etter meg, som innebærer han hopper på meg som gjør at jeg blir mer redd, så jeg begynte å løpe av skikkelig reddsel, utrolig nok var jeg raskere enn han! Hoho! Beina mine er ikke så korte :P
Så ja. Det var en koselig dag :)

I dag hadde jeg min første kjøretime med lærer. Merkelig var det. Små-prating. Jeg kjørte rundt i Fyllingsdalen, altså ikke de mest traffikerte veiene i Fyllingen, men ja...
Så møtte jeg Ellen på vei til busstoppet, så tok jeg 525bussen hjem. Woho!
Jeg har begynte å lese igjen på Den Onde Budbæreren, altså en bok om Bob Dylan og sekstitallet, mest om sekstitallet i Amerika... denne boken kjøpte jeg da i sommer, men så begynte jeg bare så vidt, så ville mamma eller pappa låne den, jeg begynte på andrebøker. Jeg har fått litt Bob Dylan-mania igjen. Jeg hadde det i sommer, det kan man se på den pcen jeg delte meg pappa før, på min bruker har jeg som bakgrunn av Bob Dylan spille på en bass, sikkert yndlingsbildet mitt av han, men jeg liker mange bilder av Bob Dylan, han er jo utrolig vakker, hvertfall når han var ung, haha.
Men noen bilder fra i går, enjoy!

Løpe i frykt fra Illimar:

Nå hører jeg på Like a rolling Stone fra Bob Dylan, dette er kanskje favoritt sangen min fra Dylan, eller kanskje det er The Times They Are A Changin', skjønner ikke at folk i klassen sier de er lei av den etter vi hadde den på O.D cabraeet! Jeg liker den kjempe godt! Men jeg liker også mr. Tambourin man... jeg kom til å tenke på det, for det var den som kom på Bob Dylan cden jeg hører på nå og jeg liker Subtarranean Homesick Blues, hvertfall, da har jeg vel fire favoritter fra Dylan, men jeg liker også I want you, okay! Jeg har mange favoritter sier vi :P
Like A rolling Stones var sist jeg hørte den var på radioen i London på vei til Royal Albert Hall. Yeah yeah.
Men folk må ikke tro på Illimar når han sier jeg ikke liker Bob Dylan, folk tror jo på det også, WHY?!
Folk må heller ikke høre på Maria eller Illimar om at jeg er forelsket i Sondre Lerche, haha! Jeg er mer fan av musikken og han som person etter jeg møtte men, men hallo! Haha, jeg får ikke lov til å si at jeg så en Youtube film med Thomas Dybdahl full mens Sondre Lerche spilte, og Thomas var skikkelig full og danset på scenen, og så kommer Illimar med: Ingen overraskelse at Katrine så på Sondre Lerche på youtube, og så kommer Maria med: Ja, Katrine er jo forelsket i Sondre Lerche, så er det noen som har seinere trodd seriøst på det, GAHA :P Da kan vi like godt si jeg er forelsket i Jane Austen, haha, det er en sånn intresse på fyren for å si det sånn, folk har sikkert merket gjennom bloggene mine at jeg har mine perioder med en ting, og plutselig kan jeg ha skikkelig intresse av den tingen/personen/bandet/aktiviteten igjen seinere!
Jeg liker å høre på fortiden: Foo Fighters, Illimar har lånt meg to cder så jeg gjør meg klar for de, de er jo bare AMAZING! Norske Heroes & Zeros er også bare AMAZING! Jeg må skaffe meg cden når jeg har penger, evt. blir det julegaveønske/bursdagsønske, jeg får nøye meg med Myspace profilen deres til den gangen, ingen som har lyst å kjøpe den til meg? :)
Bob Dylan kom tilbake i går, haha. Jeg leste Den Onde Budbæreren på venteværelset på Førekortsentralen og på bussen hjem! Men noe man bør gjøre er å høre på Bob Dylan imens du leser, jeg synes det er mye gøyere da!
Nå tror jeg at jeg vil lese videre!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Katrine, you are my twin soul! Jeg lover deg, jeg har også et helt sinsykt kick på Bob Dylan for tiden. Han er helt rå! Og det syke er at alle de sangene du listet som noen av dine favoritter, er også blant mine favoritter! "Like a Rolling Stone" er bare helt fantastiks! Vet ikke om du har hørt den, men det er en versjon du MÅ høre hvis du ikke alerede har hørt den. Den er fra en konsert han holdt i Royal Albert hall i 1966 hvor publikum nesten buer ham av scenen fordi han har gått fra akustisk "protest songs" til eletrisk "folk rock". Og selv om publikum bare buer og roper "Judas!" (helt seriøst), så bare sier Dylan: "I don't belive you!" og så setter de igang med en rolig og langsom intro mens Dylan står å snakker til publikum om hvor barnslig de er. Så plutselig roper Dylan: "Turn it up fucking loud!", og så tar bandet helt av og Dylan står å skriker fram budskapet i sangen og overkjører publikum totalt! Dylan er best! :)

Yassi sa...

Jeg elsker Bob Dylan. Artister som heter Bob er generelt geniale!

Anonym sa...

You can run, but you can't hide!
Og Katrine begynner å gå fra Passasjer til Sjåfør (haha, get it?)

Katrine sa...

Jaran: jeg har ikke hørt den versjonen, nei, men jeg har hørt om det :P

Yassi(og Jaran for så vidt): Ja! Bob Dylan er rå!

Illimar: Jeg kan løpe så fort fra deg i frykt, du skremmer meg for hver dag som går!
Ja, snart så kjører jeg etter deg, du får altså ikke sitte på, du skal få lov til å løpe foran og etter bilen! Mohaha.