torsdag 5. juni 2008

Suddendly I see, this is what I want to be.


Lykke! Jeg hørte nettopp Psyco killer fra Talking Heads på radion! Herrelich! Talking Heads er på en måte meg og pappa sitt band, som Juni og faren hennes har Pink Floyd, har jeg og Pappa Talking Heads og Belle & Sebastian, det er liksom det vi kan sitte og diskutere i lange baner. Når jeg sa jeg ville spille bass, og at jeg ville den gang være en jente i et gutteband, sånn som Ginger i Smashing Pumpkins, så fortalte pappa meg om Tina Weymouth, altså bassisten i Talking Heads. Jeg elsker Talking Heads, bassriffene til Tina er jo bare fantastiske, så har helt utrolig morsomme musikk-filmer de har laget, haha, disse kan da sees på Youtube!
Psyco Killer fra Stop Making Sense, men musikkvidoen Burning down the house er jo bare utrolig morsomt laget, Tom Jones og The Cardigans har covret denne sangen, og i det siste hører jeg den OVERALT, og det eneste jeg tenker på: Talking Heads versjon er så mye bedre, men ikke misforstå jeg liker veldig godt The Cardigans!
Og And She Was er også tidig!
Ja. Jeg liker veldig godt Talking Heads!

Skulle ønske jeg kunne sett de live! Pappa har sagt en ting hvertfall: Når de eller Belle & Sebastian har konsert i Bergen(evt. Oslo) SKAL vi se de. Haha.
Talking Heads hadde bare vært fantastisk! Om vi skulle sett Talking Heads hadde mamma også vært med, Talking Heads er mamma og pappa sitt band liksom, And She Was er deres sang!
Jeg har sagt det en gang før et eller annet sted, men David Byrne hadde en periode på 80-tallet hvor han lignet noe utrolig på en Psyco killer selv. Haha.

I dag (hypotetisk sett i går) hadde Linn bursdag. Ingrid har vært i Russland i to dager nå!
I morgen skal jeg og Yassi besøke Illimar på John Bauer, haha.
Jeg har også kjøpt Pride and Prejudice OG Becoming Jane, så nå kan jeg se den når enn jeg vil, haha. Jeg har bestemt meg for at i sommer skal jeg lese Pride and Prejudice, sjekket Bestemors bokhylle i dag, for hun kunne ikke huske om hun hadde noe fra en Jane Austen, noe hun ikke hadde, men i det minste fant jeg Frøken Detektiv til den ene kusinen min!


Jeg liker Bestemors fruktpunsj, om jeg slipper å fiske ananasen etter på og spise ananasbitene.

Jeg var i bursdag til kusinen min hos besteforeldrene mine i dag, jeg elsket været, og de diskusjonene, selvom jeg himlet av og til med øynene for det litt høyre-innstilte noen av familien er virker det som... jaja. Jeg satt med de på min egen alder *klapp for meg* haha, de andre er blitt uintressange for meg, klarer ikke være med de fjortis hjernene, og så ville jeg ikke se på Brann mot Rosenborg, gaha!
Fint vær på Lørdag, KJEMPE BRA!
Elsker å høre på KT Tunstall, nå kan jeg If Only på gitar :) og så elsker jeg sangen Hopeless, koselig sang!
Nå må jeg legge meg, skal opp klokken 10 i morgen.
En annen ting! Første kjøretime på Mandag, men jeg må vist gå i norsktimen, dritt :/
Og en uke til Foo Fighters, men siden det er blitt 5 Juni er det bare 6 dager nå.

(tittel tatt fra KT Tunstall sangen; Suddendly I See(fra det første albumet hennes))

8 kommentarer:

Anonym sa...

*klapp for Katrine*
Ang. den fotballkampen, eg ble ringt opp av min mor i Brüssel, som spurte meg om eg kunne finne ut hvordan den endte slik at hun kunne fortelle kollegene hennes det.

Christina sa...

"Hopeless" høres ut som en kjempekoselig sang...

Katrine sa...

Okay, teksten er kanskje ikke så koselig, har ikke tatt så nøye titt på teksten enda, men melodien er koselig :) hehe.

Anonym sa...

Høres ut som du ofte er på konserter, hvilke har du vært på?

Yassi sa...

Den fruktpØØnsjen så utrolig god ut! Og Talking Heads var bra :) Og vær så snill ta vekk ordbekreftelse! S T R E S S S S S S S S S S S S.

Katrine sa...

Anonym: I år har jeg vært på Surferosa og Kaizers i Bergen, The Cure i Oslo og The Fratellis i London. Så skal jeg på Foo Fighters, Nelson Mandela konserten i London og Hard Rock Calling i London, har aldri vært på så mange konserter på et år :P 08 er konsert året mitt!

Yassi: Fruktpønsj og Talking Heads er bra ja. Kan sikkert få det vekk, men det er der faktisk for at man ikke skal få fullt av SPAM kommentarer!

Yassi sa...

Katrine, hva er det jeg ser? To dager har gått og ikke et nytt innlegg? JEG LEVER AV BLOGGEN DIN KVINNE! SKRIV

Anonym sa...

Den fruktpunsjen så helt utrolig god ut!!! Du har foresten kule solbriller:p! Dylan style!