onsdag 18. juni 2008

I'm a loser, baby! So why don't you kill me?

I morgen blir Juni 17. Jaysis christ, føles som bare et halvt år siden vi satt på altanen hennes i solen og spiste cookies når hun fylte 16, haha.

I går så var det skikkelig Lynghaug-mood. For i går møtte jeg og Juni våres kjære venninne, Ingrid. Jeg hadde med et pledd, så vi satt i Grieg-parken og spiste is på gresset, der vi så på Ingrid sin søster plante blomster, siden det er jobben hennes nå, nei nei, ikke fast jobb, tror hun studerer noe jeg ikke husker navnet på nå, haha, hele familien til Ingrid er bare fylt med smartinger. Hun og søstrene gikk ut av ungdomsskolen med et veldig høyt snitt, tror søstrene hadde litt bedre snitt enn Ingrid faktisk, utrolig.
Ja, så i går var det en jakt etter BH, min og Ingrids gamle tysklærer, for Ingrid mente hun så bilen hans. Så skulle vi til Lynghaug med 80bussen for å se etter han, men så fant Ingrid ut at hun kunne møte han i dag, siden Tor(som har han som lærer) sin klasse skulle på rebus i byen. Jeg vil også ha rebus med skolen i byen! Høres kjempe gøy ut!
Men så gikk vi til Katten, Outlander, bokhandlere, osv. til vi dro hjem. Jeg kjøpte på bokhandleren Stolthet og Fordom av Jane Austen.

Jepp! Jeg har sett filmen, og nå skal jeg lese boken. Haha, jeg elsker språket! I går satt jeg og lo for meg selv, for Jane Austen har fått inn humor der, og hun likte ironi-humor, svært så godt, og det gjør jeg og, noen av grunnene jeg ikke klarer å slutte å le av kommentarene til House, GO IRONY HUMOUR!
Så nå gleder jeg meg bare til å sitte på et fly og lese boken. Dette blir sikkert(en av) sommeboken min i år, sist år leste jeg Beatles av Lars Saabye Christensen hele ferien i England og Skottland. Jeg klarte ikke å legge fra meg boken, og det tror jeg at jeg ikke kommer til å klare med Jane Austen heller.
Når vi snakker om Skottland, skal Ena og Juni sammen til Skottland. Jepp, Juni skal bo hos Ena noen dager i Skottland den heldig grisen :)
Men jeg forstår at Ena valgte Juni, for hun kunne bare ta en, Juni skulle vist ikke på ferie med familien i år, så jaja. Og jeg skal jo til London neste uke, og så Island og New York har vi snakket om også. Så ja, jeg reiser for mye.
Jeg gleder meg til Island. Håper sykt på New York også, det hadde vært veldig kult, men tingen er at vi ikke har bestilt til Island eller New York, så jeg og mamma prøver å pushe pappa til å bestille, men han sier at Paul, hans engleske venn, skal sende han noen sider, så vi venter alle i spenning. Og jeg vil jo vite datoene, for jeg kan ikke søke jobb nå, men tror toget har gått, men man må jo prøve hele tiden, kanskje jeg får meg deltidsjobb på bibloteket på Oasen? Eller et annet sted? Jeg har veldig lyst på den jobben, men jeg må nesten vite hvilken datoer jeg blir hjemme på og hvilken jeg er vekke på. Slit og mas.
To dager igjen av skolen, og så sommerferie. Men på lørdag skal jeg ferie Ena og Juni sin bursdag, som jeg gleder meg til!

Noe jeg har gjort den siste måneden er å se på The O.C når jeg er hjemme halv fire tiden og har tid. Haha. Jeg har aldri sett det, siden vi har aldri hatt tv3 til nå! Jeg liker musikken også. Nå kom jeg til å tenkte på intro-sangen, nå har jeg den på hjernen. Søren. Men jaja. The O.C er gøy vil jeg si, men jeg liker ikke han som spiller Ryan sine uttrykk i fjeset, irriterer meg HVER GANG, så burde de fokusert ENDA mer på Seth Cohen sitt liv, haha, jeg liker å følge med på den nerden enn Marissah og Ryan sitt forhold, de er kjedelig! Det er Seth som er den som er intressang!
Men ja, jeg er ikke sånn super fan av det heller, men det er gøy å se.

Jeg anbefaler to sanger!
Everlong fra Foo Fighters, måtte bare høre på Foo Fighters etter jeg leste Camilla sin blogg som skrev litt om Foo Fighters :) haha, herlige sang! Synd jeg ikke har den på iPoden, bra Youtube finnes!
Den andre sangen er Teitur med Catherine The Waitress, denne er sånn sang jeg blir glad av å høre på, men jeg likte bare tre sanger på Teitur cden The Singer, men favoritten er såklart Cahtrine The Waitress! Hør den! :)

To dager til skikkelig sommerferie (har jo hatt fri i 3 dager nå!).

Men bilder fra dagen med Ingrid og Juni!

(paraplyen var oppe, for Juni ville skremme måkene til å bæsje).

Tittel fra sangen: I'm a loser fra Beck!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Korti (klokken) var dere i Griegparken?

Anonym sa...

Ops, det var meg, den siste der!
Illimar

Katrine sa...

i to tiden sikkert.

Christina sa...

Jeg er SÅ enig med deg om O.C.! Seth er mye kulere enn Ryan, og jeg tror nok ikke at verken Ryan eller Marissa (husker ikke hva de heter i virkeligheten) fikk rollene sine på grunn av sitt utrolige talent...
Everlong er forresten yndlingssangen min fra foo fighters;)

Katrine sa...

bra at du er enig :D more of Seth!