torsdag 27. november 2008

1 FREAKING month(!!!), Shakespeare og The Killers

I dag er det AKKURAT en måned til jeg blir 18! Sist Onsdag ble Foxy Wonka aka Maria aka trommisen i The Willy Wonkas 18, på søndag blir kusinen min, Iselin, 18! Og i dag er det en måned til jeg blir 18.
Jeg føler liksom ikke at det kommer til å bli noe stor forskjell. Jeg føler liksom meg bare som en unge som plutselig får litt lere godterier. I mitt tilefelle snakker jeg om KONSERTER!!!! Tenk! Tenk om Mercy Arms hadde bare spilt noen måneder seinere i Oslo, så kunne jeg sett de :( men jaja, nå skal konsertstedene få besøk av meg(hvertfall de som har 18-årsaldersgrense).
Men så har jeg jo tenkt å ta lappen. Men nå er det snakk om at jeg må lese meg opp til teorien med "Veien til førekortet"(tjohei!), on my own! Teorikursene begynner ikke før enn i Januar!!! Og jeg har ikke lyst å vente til da. Så jeg må bruke romjulen til å lese, så tar jeg den etter jul, etter masse små tester som jeg må ta for å øve meg til the real thing. Familene våres har denne tingen med å stryke første gangen og stå andre gangen, så hadde vært så klart veldig kult å stå første gangen!
Den dagen jeg får lappen kommer jeg til å føle meg helt rar... at jeg faktisk ikke trenger en frustrert pappa eller en kjørelærer med rare vitser( i dag kom han med en: Er du blitt bussen i dag ellar?), at jeg faktisk kan sitte helt alene inne i en bil, uten folk som faktisk vet at jeg er nybegynner på veien(om som skal gjøre absolutt alt, selv om du kjører faktisk veldig bra, forbi deg).

Jaja. Så i går, så dro jeg klokken 20 til byen for å jobbe med Shakespeare prosjeket mitt, gikk litt rundt for å finne en kafe jeg kunne sitte meg ned og jobbe, så kom jeg på Verftet, gikk ut til Verftet. Nesten et helt tomt lokale, med dempende lys, stearinlysene skimtet så fint, servitørene hadde satt på noe fransk musikk i bakgrunnen, det var veldig behageligt og koselig! Så jeg satt der i et hjørne med noe å drikke, og skrev om The Globe. åååå jeg liker så godt Shakespeare for dummies, den er så gøy og morsom å lete etter fakta i :)
(ikke vil jeg si hvorfor jeg dro helt til byen, og i tillegg ut på Verftet for å jobbe alene med Shakespeare prosjektet mitt(om du skulle spørre meg privat, så kanskje jeg sier deg det :))))))

I dag på kjøretimen, så trodde jeg at jeg så den grønne gravsbilen som var med i Six feet under, men nei, det var en grønn limonsin! Haha. Ernst klaget kjempe lenge på den. Når vi snakker om Six feet under, skal jeg låne sesong 2 av Juni. Jeg gleder meg! :)

Btw, så kom Day & Age ut på Mandag, så folk kan nok skjønne hva jeg gjorde etter skolen på mandag!!! Tirsdag morning kom jeg på kjøkkent hvor mamma hadde tatt opp andmeldelsen til Day & Age, som var midtside cd-en denne gangen :) med et stort bilde av Brandon, Karakter: 5, overskriften: Skyldig bra musikk, underoverskriften: romopera, David Bowie og elektronika. Hva mer trenger man? Yndlingssetningen min: Day and Age er det beste albumet som David Bowie aldri lagde sammen med Duran Duran og New Order. Åååååå jeg er så glad.
Det er ingen Hot Fuss, men hey! Den har fått noen defnitive favoritter fra Day & Age: Losing Touch, Spaceman og Joy Ride. Nå skal jeg ærlig innrømme, at Human er ikke så bra(radio-hitten), men de skuffer ikke med resten av sangene :)
Jeg satt i mattetimen, og hørte på den på iPoden, og jeg bare smilte, og var på en måte så rørt, at de endelig etter 2 år med noen helt nye sanger de har jobbet med(Sawdust var bare et B-album om noen lurte)
I'm a victim! Ikke offesielt, lengre, jeg var før. Jeg kunne jo meldt meg på en gang til, men jeg har ikke tid lengre til å sjekke de fantastiske diskusjonene vi hadde. Vi hadde om Brandon sin (da værende) bart, om de beste konsertene vi hadde vært på, vi som hatet Tana Mublowsky(Brandon sin kone), om ting som kanskje ikke hadde noe med The Killers å gjøre, etc.
Btw, en annen sang jeg KLARER IKKE Å SLUTTE Å HØRE PÅ!!! JEG ER AVHENGIG! Madrugada-Beatyproof MÅ HØRES! Jeg er ikke noe stor fan av Madrugada, men denne her!!! Denne får meg til å ønske at de hadde flere sånne sanger.

Btw, noe jeg håper virkelig jeg får til jul er: Muppet Show sesongene YEY! :)

Langt innlegg? Ja. Bad, Katrine, BAD!

4 kommentarer:

Nora sa...

Katrine, jeg elsker bloggen din!

camilla sa...

Kanskje det var langt, men ikke for langt :D jeg kommer forresten definitivt til å spørre deg hvorfor du dro til byn og jobbet - og ja jeg vil ha svar . haha :P (vel , hvis jeg husker det , så klart .)

ettenA sa...

Weo, det blir merkelig at folk i klassen(e) begynner å bli 18!

camilla sa...

som jeg glemte å nevne igår - jeg elsket bildet ditt :D det var bare helt sykt tøft ! :P hihi :D