mandag 3. november 2008

I have a lust for life

De dagene Juni og Ena er syk, tar jeg bussen uten noe selskap. Så da hører jeg på musikk hele veien fra jeg går hjemmefra til jeg kommer på skolen. Sist uke oppdaget jeg at det var noe veldig idylisk med det hele. Jeg gikk og hørte på Cornflake girl fra Tori Amos, og det snødde så vidt(vil jeg si) , det var kaldt, himmelen hadde en veldig fin farge, og jeg så verden på en litt annen måte med Cornflake girl på iPoden, og tenkte at alle de elevene som gikk mot skolen, virker som en slags magnet. Ja, dette var det som poppet opp i hodet mitt. At skolen er en stor magnet og vi alle blir trukket mot den.
Men i dag hørte jeg på Lust for Life fra Iggy Pop på vei fra bussen til klasserommet, da følte jeg meg litt sånn, kan ikke beskrive det helt, jeg følte meg på en måte i en film, eller noe sånt, som jeg var med i en eller annen film jeg har sett, jeg trodde først kanskje Mannen som Elsket Yngve, for det er jo den sangen med, men det er ikke den egentlig. Kanskje Control? Well well. Jeg føler når jeg går hjem og hører på Joy Division sanger de har laget om Manchester, som jeg er en del av det, selv om jeg aldri har vært en del av Manchester på 70-tallet, og opplevde ikke de triste bygningene, arbeiderklassen og har aldri vært i Manchester, det er litt rart. En sang jeg hvertfall vet de har laget om Manchester er Disorder, en av favorittene mine :)

Noen som kjenner seg igjen? :)
Fortiden går jeg rundt og har på hjernen Every day I love you less and less fra Kaiser Chiefs og det norske bandet sin nye demo; It made sense yesterday fra bandet Accidents never happen(kan lastes ned gratis på Urørt), ifølge iTunes har jeg hørt på den 84 ganger siden Torsdag. Haha
Jeg har tyskprøve neste Torsdag, noe jeg ikke gleder meg til. Jeg skal nok ikke på Mercy Arms konserten, and it breaks my heart. :(
Men jeg er veldig stolt over å kunne spille Just Like Heaven(ved hjelp av Katie Melua hvordan hun spiller den...) fra The Cure på gitaren og When you taught me how to dance av Katie Melua, bare at den ekte versjonen går alt for sakte for meg, så jeg lagde min egen. Haha.
Men bare 4 dager på skolen denne uken, så håper dette går fort.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooo! Jeg vet akuratt hva du mener med filmfølelsen, eller, jeg har i hvert fall noen ganger filmfølelser når jeg også når jeg hører på musikk på bussen:P

Anonym sa...

FIRE? Noe jeg ikke har fått med meg?

Katrine sa...

Hahahaha, John Bauer dritt skole :D vi har planleggingsdag på fredag, kanskje Christina skal komme på besøk på Fredag til deg og gjøre det til en omvendt Fredag? :P Haha. Tenk om du ikke hadde fått vite det, ahha, så hadde du komt på skolen xD

camilla sa...

Katrine , du begynner å virke litt filosofisk , har aldri tenkt på skolen som en magnet.. men du har et godt poeng :P
men samtidig , det popper opp mange nye rare tanker i hodet mitt av og til også (faktisk) . ;D

Katrine sa...

Well, når man hører på fantastisk musikk fra Tori Amos vil nok man mellom de fantastiske pianospillene og den fantastiske stemmen hennes bli litt filosofisk :)

Christina sa...

Every day I love you less and less er kjempegøy. Jeg har Kaiser Chiefs- t-skjorte! Men, Har vi planleggnigsdag på fredag?

Katrine sa...

I knøw, and it's so cool! Du har I'm a chief, jeg har også en Kaiser Chiefs t-skjorte, men min står det; I'm a chiefette :P

Ja, haha, har du ikke visst det? det er jo derfor Ellen sier at vi gå glipp av to fredager med øving på Vintereventyret ;)

Christina sa...

Haha! OK! Kjekt å vite...

Anonym sa...

Det heter faktisk ikke John Bauer, men BPG! :P

Yassi sa...

Jeg tenker nøyaktig det samme når jeg går til skolen med musikk i ørene! Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske jeg kunne filme skolen ovenifra en gang fra sånn kl 7 til kl halv 9.

Kjenner meg igjen med filmfølelsen også.. YAY