lørdag 23. august 2008

Drømmer


Jeg så nettopp The Science Of Sleep. Jeg kjøpte den i dag. Og jeg elsket den. Enda en film på yndlingssfilmene mine. Den har fått seksere og femmere, og den fortjente det! Dette er en film fra 2006, engelsk og fransk.
Men denne Stephan, drømmer om disse fantastiske ting. Jeg skulle ønske jeg drømte som ham, om pappkartong biler, folk med store hender, folk med rare ører, tøyhester som plutselig blir en ekte hest.
Jeg drømmer heller om stresende ting, om foreks. jeg står på Bønes, og må være på Flesland om fem minutter, og veien er så lang, at jeg stresser meg, så stopper det en buss og der sitter det folk jeg kjenner. Så blir bussen ødelagt. Og jeg kan ikke gå lengre, jeg kryper på bakken, og så går flyet mitt.
Men jeg drømmer ikke alltid sånn. Av og til drømmer jeg drømmer jeg prøver å få meg selv til å tro, og når det plutselig skjer noe HELT fantastisk, så våkner jeg, og jeg blir litt irritert og lukker øynene igjen og fantaserer resten av drømmen.
Da jeg var i London i sommer, drømte jeg om noen fantastiske figurer som var instrumenter, jeg og Juni fant dette oppe i noen gater i Bergen, så kjøpte vi mange for vi skulle ha det til The Willy Wonkas. Så dro vi til en cafe, der vi møtte veldig mange vi kjente, det var en fest, så skjedde det noe fantastisk, som jeg ikke forteller hvem som helst hva som skjedde i slutten av drømmen, hvertfall så våknet jeg veldig fort etterpå, og det ble plutselig som signalet forsvant, som du er på vei å våkne når det fantastiske skjer. Hm...
Hvordan er dine drømmer? Drømmer du om pappkartong biler? Drømmer er helt urkomisk, skummelt og fasinerende på samme sted.

Hvertfall, The Science of Sleep er kjempe bra. Og anbefaler den til ALLE!
I går så jeg The Dark Knight med Juni, Ena, Jos og Illimar! Vi så Baste utenfor kinoen. Haha. Filmen var helt grei, men liker bedre Tim Burton sin Batman film med Pingvinmannen og Catwoman!
Men i morgen skal jeg og Juni se snikpremiere med Den Siste Revejakten, som vi fikk gratisbilletter til via P3. Joho. Selv om jeg ikke liker Kristoffer Joner. Ena sin onkel har laget musikk til den filmen, den som spilles på traileren.
Btw når vi snakker om trailere, The Science of Sleep- traileren, sang nummer "to", After Hours med The Velvet Underground & Nico, den sangen lærte jeg meg på gitaren "min"(som er min bror sin, men den tilbringer mest tid på mitt rom) for noen uker siden, så den spiller jeg veldig ofte på rommet mitt, yey.

(Om du ikke kan se X kommentarer, trykk overskriften til innlegget)

2 kommentarer:

ettenA sa...

DEN HAR EG SETT! Den er utrolig bra og det var litt morsomt, for vi snakket om drømmer og underbevisthet på skolen med BOI dagen etterpå..
Det er så bra når har gått å fitt brevet, naken. og de lager sjø og den båter ^^,

ettenA sa...

haha, dysleksi ? xP