mandag 6. oktober 2008

Men de kommer jo fra USA.

Nå skal jeg straks se Wallander, eller det er vel 20 minutter til det starter på tv2.Yeah.

Jeg kom på en veldig tidig moment i tiende klasse med meg. Jeg var veldig rar i tiende(jeg er vel kanskje rar forsatt men...) jeg var rar den gang mer. Jeg bestemte meg i begynnelsen av tiende klasse for å ikke like Rolling Stones. Gudene vet hvorfor, jeg var egentlig bare irritert etter de var i Bergen, og den ødelagte mye av tidsplanene mine, sein buss, løpe fra Festplassen til Verftet, veske midt på stuegulvet(ikke spør) etc. Så jeg var så stresset den dagen, at jeg bestemte meg for å si til folk at jeg ikke liker Rolling Stones. Men i hemmlighet hørte jeg på dem i høstferien på vei til Hovden til foreldrene mine(ja, jeg sa jeg var rar), men jeg sa til folk jeg likte Paint it black. Men det jeg vil komme fram til det jeg er mest flau over denne "perioden" i tiende, var at på musikkprøven om rockens histoire var et av spørsmålene: Skriv om to av de største britiske bandene som revlosjonerte musikkverden? Jeg skrev så klart Beatles tralalalal og så Rolling Stones tralalala, så skrev jeg på slutten: Men de kom jo fra USA(!!!!!). U-S-A??? USA???? Ja, nå kan man le. Heldivis fikk jeg fullt poeng på den oppgaven, musikklæreren strøk bare over den siste setningen.
Men det har vist seg seinere at jeg ikke er den eneste som har trodd de kommer fra USA!
Men hey! Jeg er jenten som aldri hadde hørt On the road again før enn 1 klasse på videregående.
Så nå kan vel alle le som VET veldig GODT at de ikke komme fra USA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I didn't know! Men pga. dette kommer eg sikkert til å huske det :P

Anonym sa...

Jeg syntes det var morsomt, men jeg likte heller ikke Rolling Stones før etter konserten i Bergen. Skjønt, jeg viste at de kom fra England...

Katrine sa...

Illimar: Bra at du lærte noe da fra dette innlegget, men om du føler for meg læring, kan du lese Rolling Stone for dummies.
Jaran: Well, da slapp å lese Rolling Stones for dummies(ikke at jeg har gjort det(for jeg lærte jo at de ikke var fra USA etter prøven(som halve boken besåtr av: Men nei, de kommer ikke fra USA(men altså, det finnes ingen, bare fantasien som løper løsk(mange paranteser)))))